4. Affiliate konference
13.11.2013 v Praze
Vladan Hejnic, VIVnetworks.com., vizionář, který má rád technologie. Vladan založil několik společností, které buď vyvíjí technologie nebo je reprezentují ve střední a východní Evropě. „Za poslední dva roky byl vývoj v Internetových technologiích tak obrovský, že se díky masovému využití staly dostupné téměř pro kohokoliv. Tak se nebojme je používat“, říká Vladan.
Jaký význam má návštěvnost ze sociálních sítí pro obsahové weby, jak ji získávat a co nejlépe využít a jaké jsou současné trendy ve spojení sociálních médií a affiliate marketingu? To vše a něco navíc, včetně konkrétních příkladů z českého trhu. Jan Javornický, Communication Strategist. Vzděláním filosof a český filolog s vášní pro mateřský jazyk. Pracoval jako knižní redaktor, editor či překladatel. Kromě toho byl také pedagogem, účinkoval v undergroundovém divadle či řídil parník. Živil jej rovněž námezdní copywriting pro české i globální značky. Více než 5 let působil v digitální agentuře MEDIA FACTORY, kde se podílel na vzniku oddělení on-line marketingu a komunikace, jež se následně zformovalo do samostatné značky DIGITAL VISION. Specializuje se na nová média, sociální sítě, brand building a brand reputation.
Říká se, že se dá uživit affilem, ale moc se o tom nemluví. Přijďte si poslechnout příběh a pár tipů, jak se úspěšně živit affilem. Za poslední léta jsem vyzkoušel několik programů, měl skvělá i slabší období, dostal se mezi top partnery a většinu webů nakonec prodal, abych se mohl více zaměřit na jeden projekt. Michal Vávra působí v affiliate marketingu od roku 2005, patřil mezi nejvýznamnější partnery v několika affiliate sítích v ČR, kde se zaměřoval na cestovní ruch, hromadné slevy, pojištění a finance. Po rozprodeji většiny portfolia se převážně věnuje srovnávači zájezdů Cestolino.cz.
Pokračujeme tam, kde jsme minule skončili (přednáška z jarní konference) a opět se na zvyšování konverzního poměru podíváme především prakticky bez zbytečné omáčky okolo. Prezentace chyb nebo správných řešení budou ukázány především na affiliate webech, abyste sami získali co nejvíce inspirace. Pokud si chcete svůj affiliate web nechat zhodnotit v rámci přednášky, pište na info@kvasnickajan.cz. Kvasnička Jan svou pracovní činnost soustředí na UX, použitelnost, zvyšování konverzních poměrů, návrh, tvorbu a testování webových aplikací. Spolupracuje s předními společnostmi především v oblasti ecommerce. Je zastánce a propagátor myšlenky „Nenuťte uživatele přemýšlet“. Aktivně školí a pořádá workshopy na toto téma. Na jeho blogu najdete spoustu užitečných a praktických informací.
Jak by měl mít inzerent správně nastavený partnerský program? A jaké jsou málo nebo špatně využívané praktiky pro partnery? Case study – nakopnutí affilu v pojišťovně. Jiří Nový. Své největší zkušenosti z onlinu a především affiliate marketingu jsem nasbíral v Pelikan.cz, kde jsem měl na starosti český trh z pozice Sales and Marketing Managera. V rámci Pelikána mi bylo radostí spolupracovat s více, než 1000kou affiliate partnerů se kterými jsme si pomohli navzájem porozumět, jaký je jejich potenciál nejen v českém, ale i zahraničním měřítku. Nyní mám obdobnou příležitost v Allianz pojišťovně, kde je ale v affiliate marketingu ještě hodně prostoru pro vylepšení.
Nejrychleji rostoucí oblastí je reklama v mobilních zařízeních. Díky technologii CJ můžete i vy cílit na tyto uživatele. Z přednášky Tobiase se dozvíte jaká má specifika tato reklama a jak využít tuto příležitost. Na praktických ukázkách si ukážete jaké jsou možnosti pro partnery v ČR a SR.
Stačí neznat pokyny pro SEO z nápovědy vyhledávačů a snadno uděláte chybu, která povede k rychlému propadu návštěvnosti z vyhledávačů. Pro affiliate weby to může být smrtící. Naučte se jakým chybám se vyhnout. Přijďte si poslechnout, které chyby udělali jiní. Pavel Ungr se SEO a online světu obecně věnuje již od roku 2004. Z Et netery v roce 2009 nastoupil přímo do společnosti Ataxo, a následně do H1.cz. Miluje práci pro své klienty a je nerad druhý. Rád školí a přednáší nejen o SEO a aktivně se zajímá o sociální sítě a jejich praktické využití. Baví ho online marketingové experimenty a propaguje SEO jako tvorbu zajímavého a kvalitního obsahového webu. Zajímá se o moderní technologie, internet, ale i o umění, filosofii a další humanitní vědy.
Přednáška na téma „affilákem na plný úvazek“ vysvětlí, jak se liší většina affiláků od těch nejlepších a jak se postupně krok za krokem dostat ze skupiny začínajících do situace, kdy vás affiliate začně živit. Ukáže, jaké jsou nejčastější chyby těch, kteří se zasekli v kolečku malých affiláků a přestali růst.
Jmenuji se Michal Majgot, jsem lead-gen affilákem a současně affiliate managerem privátního affiliate clubu. V minulosti jsem byl také affiliate managerem větší sítě. Soukromě se také zabývám edukací trhu formou diskuzního fóra affiláci.cz a magazínu affilák.cz.
Cashback jakou součást marketingového mixu inzerenta (možnost komunikace brandu, kampaní, slev, akcí, slevových kuponů). Kdo je cílová skupina cashbacku? Martin Papoušek, produkt manažer jednoho z hlavních cashback portálů v ČR vratnepenize.cz. Firma Retail Info, s.r.o. (součást mediální skupiny Mafra)
Partneři jsou tím hlavním prvkem v každém affiliate programu a je třeba o ně pečovat a hýčkat si je. Stejně jako v normálním životě, tak i pro affiliate marketing má každý jinou motivaci. V přednášce se podívám na zdroje vnitřní a vnější motivace partnerů a jak ji zvýšit a tím docílit lepších výsledků vašeho affiliate programu. Podnikám na internetu a působím jako affiliate manager zajímavých projektů. Vyvíjím software pro správu provizního programu AffilBox. Také se věnuji přednáškám a školením na téma provizního prodeje a vydělávání na internetu.
Během závěrečné panelové diskuze se rozproudila živá debata nad situací v českém a slovenském affiliate marketingu a možnými způsoby jak stávající situaci vylepšit. Tato debata se pak plynule přenesla i do neformálního networkingu, který pokračoval až do večerních hodin.